Valencia, waar de sinasappels groeien! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Anouk Meijers - WaarBenJij.nu Valencia, waar de sinasappels groeien! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Anouk Meijers - WaarBenJij.nu

Valencia, waar de sinasappels groeien!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

02 September 2010 | Spanje, Valencia

Ola Chicoos!

Na een week een teken van leven uit het mooie Valencia!
En om jullie direct wat milder te stemmen; hier regent het ook een beetje!

Om te beginnen, we (Marlou & ik) wonen op de meest perfecte plaats die je je kunt bedenken. Midden in het historische centrum, midden in een wirwar van oude straatjes waar je op elke hoek wel weer iets nieuws vind en overal dichtbij!

Mijn casa is een app. op de 1e verdiep waar ik met een Fransman, Duitser en 'n Spanjaard woon. Praten lukt nog voor geen meter in 't spaans (dat is zacht uitgedrukt), dus dat gaan nog met handen voeten un poco Alleman y en poco Ingles :P
(echt géén enkele spanjaard boven de 30 spreekt engels!)
Maar volgende week beginnen we aan een taalcursus van 3 weken, dus hopelijk komt het dan een beetje goed!
Vanavond komt onze derde partner in crime uit Mechelen, Eline. Dan zijn we compleet.!

Verder is Botellon een grandioze uitvinding = verzamelen aan de boulevard bij 't strand met zakken ijs en drank. Drinken maar en dan pas op stap. Compenseerd de bizarre prijzen in de discotecas een beetje :)
Uiteten is hier dan wel weer very cheap..daar houden we wel van :P

We hebben Wijsen (Jeroen voor de leken onder ons;)) gisteren gemeet met zijn reisgezelschap, en hij gaat morgenavond tapas voor ons maken..:)

Over koken gesproken, we hebben al wortelstampot gemaakt hier! De huisgenoten van Marlou hadden 2 italianen en 2 chicos uit Madrid op bezoekt. En ze wilden real dutch food ;) (alleen een beetje jammer dat het die dag 48 graden was..dus koken is dan niet te doen, maar belofte maakt schuld :P)

We zijn gisteren de hele dag gaan fietsen, alhoewel dat op sommige plekken ook niet helemaal verantwoord is -lees; fietspaden zijn hier nog in ontwikkeling! Dan zie je wel veel en ook andere delen van de stad!

Pff ik heb in één week al zoveel gezien, gedaan en meegemaakt dat ik jullie eindeloos zou kunnen vervelen, maar ik zal het jullie besparen!

Besos de Valencia,

Noukster
(Español; Noukstaa)

Oja. voor ik het vergeet!
Mi numero de telefono;

• 02 September 2010 - 11:50

Milou:

eyy

klinkt nice allemaal..
    maar op dr de spaans curcus dan maar he, want niet echt handig als je met handen en voeten moet praten..

tot skypee

kussies Milou

• 02 September 2010 - 12:17

Maud:

Alweer een reisje voor Anouk....

Heel veel plezier en geniet er van!!!

xxx

• 02 September 2010 - 12:44

Jann:

Noukkiee!

Klinkt nu alweer hartstikke goed daar! Ben jaloers op je!

Have fun Dushi!!
    Spreek je snel een keer op skype ofzo..

Xx

• 02 September 2010 - 19:18

Margret:

Heee Frittekind,fijn dat je t naar je zin hebt.Jammer dat ik 250km van je af ben ,anders kwam ik op bezoek!Lekker die zon he?Haha bij bevers barsten ze van de kou.Veel plezier en kiek oet!gr De Mam

• 03 September 2010 - 15:29

Marco:

Net teruuk uut de ardennen noa een heftig intro weakje:P. Haha super as ich dien verhoalen zo leas! Lekker zunke, lekker eaten, leut zich good doon!

Groetjes van de fam Franssen ;)

• 03 September 2010 - 21:48

Hub JR:

Ey Noukster,

ff sjekke hoe dit werkt. Mis alleen foto's van wat je ons verteld? Het hoort zich in ieder geval allemaal goed aan. 5maanden vakantie vieren in Spanje ben jaloers op je;). Ik mag maandag weer beginnen met het werk leven.

Succes met je taalcursus!

Groeten uit Sjtein

• 07 September 2010 - 13:05

Armand:

Sounds great,

Komende weken duidelijk even aan de slag met die tickets..Weekend van 28 oktober is iig redelijk zeker:)..Doe Wijsen de groeten en besos!

xXx