Feliz navidad! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Anouk Meijers - WaarBenJij.nu Feliz navidad! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Anouk Meijers - WaarBenJij.nu

Feliz navidad!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

18 December 2010 | Spanje, Valencia

Hola Amigos!

Weer een kleine update vanuit het steeds frisser (want koud is het nog steeds niet echt) wordend Valencia. Daar kan ik tegelijk weer weinig nieuws over vertellen aangezien we de laatste tijd ook niet echt veel hebben uitgespookt.
Heb wel nog bezoek gehad van Milou, Pam, Patrick en John. Dat was wel gezellig en vooral heel erg culinair verantwoord ;)

Verder nog wat vrije,luie dagen achter de rug, ja Spanjaarden houden van feestdagen! Inmiddels hebben ze de grote plaza ook al helemaal ge-kerstmist, palmen met kerstlampjes en een abstracte kerstboom, maar dat heeft tenminste een béétje een kerstgevoel…

Én we zijn naar Marrakech geweest vorige week :D! Zal het proberen beknopt te houden maar ik zou er een uur over kunnen schrijven :)! Bijna waren we 6 dagen dakloos geweest aangezien niemand van ons 3 het adres of ook maar iets van de riad (hotel) had opgeschreven.. Eenmaal aangekomen in het hartje van de stad vond de cultuurshock al plaats. OMG, wat een chaos met mensen, wagentjes, auto’s, brommertjes en ezels?! Aangezien het al wat later op de avond was hebben we alleen nog even het Marokkaanse eten geprobeerd voordat we ons bed indoken in de met schimmel overladen kamer…. (écht!) Dag 1, pingelen maar! Eerst even een nieuwe kamer gefixt die schimmelloos was.
Ik denk dat we over de eerste 100 meter misschien wel anderhalf uur gedaan hebben, alles wat je ziet wil je ff bekijken, en dan komen ze nog een praatje maken want je komt natuurlijk uit Holland (lees; Hajsies, Ruud Gullit, Ajax, Amsterdam en hasjies) Ook hebben we binnenplaatjes gezien waar ze echt nog álles met de hand maken, van lampen tot houten krukjes en van zilveren versiering om geweren tot stoffen slippertjes. Dat geeft wel direct een heel ander idee als je dan langs de winkeltjes loopt waar je dat allemaal kan kopen. Maar ze slaan je evengoed in de nek, alhoewel het pingelen ons wel goed afging :D!
Je word ook overal uitgenodigd voor de marokaanse thee, muntthee. En we zijn uit de brand geholpen door een zeer behulpzame Marokaan die in Duitsland woonde. Vervolgens heeft ‘ie ons de halve stad laten zien, geholpen met pingelen (“aber das ist meine koempel!”) en zijn we uitgenodigd door hem en zijn broertje om bij hun thuis thee te komen drinken waar we natuurlijk geen nee op zeiden :D Na een wandeling door kleine steegjes en een waar doolhof kwamen we bij de casa..We werden direct heel lief ontvangen door een enthousiaste mama die uit alle hoeken (ongelogen!) van de kamer vervolgens eten tevoorschijn toverde, en natuurlijk de thee. Nadat papa ook was gearriveerd thuis is mama spontaan de keuken in gedoken om dan ook nog maar voor ons te koken. Couscous!! Met de handen! Naderhand heeft mama ons nog helemaal vol geduwd met granaatappels tot we niet meer konden. Wat een lieve mensen! Nadat de gebroeders ons weer veilig thuis hadden gebracht zijn we ook als een brok in slaap gevallen.

Verder hebben we in de resterende dagen nog de hele stad bekeken, inclusief paleizen met de mooiste mozaïek, een hammam bezocht en zijn we het atlas gebergte in geweest terwijl we dachten dat we op een kameel gingen rijden ;)! We hebben een tocht van 4 uur door de bergen gehad waar je de berberdorpjes voorbij ziet komen, mensen lopend in de middle of echt niets, van heel groen tot heel droog. Op het eind van de tocht nog wat Kashba’s bezocht, hele oude lemen dorpjes , en vervolgens weer 4 uur terug naar Marrakech zónder kamelenrit ;)! Het was in ieder geval een heel erg geslaagde vakantie/citytrip, geef ’t maar een naam!

En nu op naar kerstmis.. Pap en Mam komen hier kerstvieren en ook Deniz en Aycha komen nog op bezoek :D Nog genoeg leuks in het verschiet dus :D!

Voor kerstkaarten en andere gulle giften verwijs ik jullie door naar het volgende adres;
Carrer moro zeid nr 2 piso 8 46001 Valencia :)

Fotos van Valencia;

Fotos van Marrakech;

Voor de rest, allemaal hele fijne kerstdagen en unne gooje roetsj!
Ik zie jullie weer in 2011!

Un grande abrazo y un beso, Anouk!

• 19 December 2010 - 16:09

Wim:

Mooie foto's, geniet er nog van daar!!

• 21 December 2010 - 00:40

Viri!!!:

Chica!!!!

Feliz Navidad!!!! ik in mexico!!! heerlijke zon overdag en savonds ook niet zo koud als ze zeiden!!!! I am happy!!!

De fotos van maroc zien er supervet uit!!! en superleuk dat jullie ht zo leuk hebben gehad!!!!

Ik geef je een dikke beso y feliz navidad!!! muax!