La vida tranquila! Het rustige leven! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Anouk Meijers - WaarBenJij.nu La vida tranquila! Het rustige leven! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Anouk Meijers - WaarBenJij.nu

La vida tranquila! Het rustige leven!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

30 September 2010 | Spanje, Valencia

Hola amigos!

Hier weer een kleine update van het spaanse leven. De titel zegt het al, dat gaat aardig rustig aan!

We hebben inmiddels alweer 3 weken taalschool achter de rug,het eerste bezoek, ook al enkele regenachtige dagen, een introductie week op school en een weekendje madrid!

De taalschool hield eigenlijk nog een béétje ritme in, lees; van 9 tot 1 les en daarna zwemmen of op het strand, of bij het zwembad, of siësta houden. Het algemeen beschaafd spaans (dus geen valenciaans of cateliaan, of iets zuidelijks), wat blijkbaar toch weinig spanjaarden spreken, kan ik nu goed volgen. Het spreken is echter van een hele andere kunst, maar goed, we hopen daar op school verandering in te kunnen brengen!

Het eerste bezoek is ook al een dikke week naar huis, Robbie, de 'oude' buurjongen uit Nagelbeek, dankzij hem heb ik eindelijk eens de 'hele' stad gezien :) En ik kom toch maar steeds weer tot de conclusie dat we hier per-féct wonen :D Toen ik van de week naar huis liep @ 23.50 uur was de bakker hier op de hoek gewoon nog open...

Deze week hebben we 'introductie' week op school. Alle erasmus studenten (zo'n stuk of 25 over onze hele faculteit) ontmoet je dan..en ja..wat kan ik erover zeggen..Duits is wederom de voertaal zowat..(..)
Haha nee dat zal wel gezellig worden, morgen gaan we met onze coördinator vakken kiezen en alle leraren ontmoeten van onze afdeling enzo, dan word er eens een beetje werk van deze uitwisseling gemaakt :D

En last but not least.. We zijn (Marlou & ik) afgelopen weekend naar MADRID geweest,helemaal spontaan :)
Ter info, Madrid is de hoofdstad van Spanje, ligt in het midden (exact) en is ongeveer 4 keer zo groot als Valencia.. ;)
We sliepen bij 4 spanjaarden die bevriend zijn met Marlou's huisgenoot en die we al eerder in Valencia hadden ontmoet. Madrid is in geen enkel opzicht te vergelijken met Valencia en écht de moeite waard, hier gaan we zeker nog eens naar toe. Uiteraard hebben we het nachtleven ook uitvoerig getest. Een van de spanjaarden vierde z'n verjaardag dat weekend, dus dat was weer een spaanse beleving opzich. Alleen een beetje jammer dat het 's nachts IJSKOUD was.. (lang leve Valencia :))

Verder weinig spannends te melden, het is nog steeds een graadje of 28, alles gaat hier rustig aan, en het weekend staat voor de deur...

MUY BIEN!

Hasta la pasta! Dit was Noukster!

Beso de Valencia!!
X

• 01 Oktober 2010 - 10:23

Hub JR:

Aan de updates te zien heb je idd het rustige leven ontdekt.Ik moet nog 2 weken sjoefte tot mijn vakantie.

Na een avondje doorzakken kun je wel lekker bijkomen in die grote tob met water.

xxx

• 01 Oktober 2010 - 16:32

Pem:

Milou komt zo en dan gaan we boeken!!!

• 02 Oktober 2010 - 08:46

Patrick En Milou:

we hebben geboekt..
    27 tm 30 november zijn we van de partij..

kussies

• 02 Oktober 2010 - 17:02

Marco:

Noukster!

Haha take it eaassy;). :D. Van 9 tot 1 les en dan zonnen, kins het slechter getroffen hubben ;).
    Drink auch eine veur mich doa;)...

Groetjes Marco!

• 02 Oktober 2010 - 21:45

Fritmam:

He noukje,heerlijk dat je t zo naar je zin hebt,geniet ervan.Voordat je t weet krijg je weer frit en cervela naar je knikker,haha.Veel liefs margret