Deel 1! Vallodalid, Merida, Campeche en Palenque! - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Anouk Meijers - WaarBenJij.nu Deel 1! Vallodalid, Merida, Campeche en Palenque! - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Anouk Meijers - WaarBenJij.nu

Deel 1! Vallodalid, Merida, Campeche en Palenque!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

02 November 2008 | Mexico, Palenque

Ola Amigo´s!

een teken van leven! maar goed nieuw is dan ook geen nieuws... onee het was andersom..
mn geheugen loopt hier 7 uur achter!
Onze ienieminie wereldreis is dan eindelijk begonnen! Ik zit pas op dag 5..maar ik onthoud nog maar de helft van
wat ik gisteren gedaan heb! We zien alles.. daardoor schiet het contactos met het thuisfrontos er nogal bij in!

Vliegreis was ruk.. klote vliegtuig..cribbige bemanning..en te lang.. én we stopten in brussel.. dat was wel n dompertje..

De groep bevalt erg goed..! Belgen, brabanders.. stelletjes gezinnen en singles.. ze zijn allemaal vertegenwoordigd! Zijn gisteren voor t eerst opstap geweest met een deel.. er was een grote kermis waar ze de gekste dingen verkochten..allerlei soorten eten...bambino´s papas mamas en ouder..het kwam er allemaal op af.. heel appart om te zien!
Vanochtend er wel weer vroeg uit.. we gingen het regenwoud in! Ik had zelf een soort van pad in gedachten.. maar het was echt klimmen en klauteren aan lianen! Oppassen voor een ´verkeerde´liaan! Aapjes gespot..gelukkiger van een beter soort dan op thailand.. haha..

Dag 1 bestond voornamelijk uit reizen..onze reisbegeleidster ontmoet..zij begeleid ons tijdens deze hele reis.. erg leuke meid!
De eerste paar dagen verblijven we in yucatan..schiereiland van mexico.. van het tourisme kun je hier nog veel merken.. maar hoe zuidelijker we komen hoe meer maya´s we zien en hoe minder schrale amerikanen.. Slapen in hacienda´s met zwembaden! Genieten van cocktails..en zien vooral heel veel tempels.. gelukkig word het met de keer beter dus vervelen doet het niet!
Dag 2 zijn we naar een senote geweest.. dat zijn natuurlijke waterbronnen die door heel yucatan ondergrond verbonden zijn.. nou voor de efteling freaks onder ons.. het was de droomvlucht maar dan veel mooier! 40 meter diep.. lianen watervalletjes en je kon tussen de meervallen zwemmen!

Nog een hoogtepunt.. onze lunch-stop gisteren.. op`een bounty strandje in the middle of nada! Zwem je de zee in..
waar... visjes zijn die het lekker vinden langs je af te zwemmen.. haha non stop! dit is zo´n raar gevoel! overal visjes langs je benen!

inmiddels al over mijn jetlag heen..en slaap-snurk als een roosje..
ontbijten doe je vooral met scrrammbled eggs en ham.. heerlijK!
morgen gaan we een heel stukl de bergen in..2200 meter! en ondertussen hebben we bezichtingen aan hele mooie watervallen.. morgen zullen we ook eindelijk ergens 3 nachtjes verblijven.. want leven uit een GOED GEORGANISEERDE tas is zeer duidelijk niet voor me weggelegd..

ik zweet trouwens NIET NORMAAL.-..bij een jungle tocht eruit gekomen alsof ik uit de sauna kom..sweat alllllover!

toen we vanochtend bij de tempels van palenque kwamen konden we de brulapen uit het oerwoud nog horen..heel bizar geluid! alsof er allemaal varkens geslacht worden boven in de bomen!

Ook al typische gerechten gegeten zoals kip in bananenblad,,tequilla etc..in een stadje geweest met stoepranden van n meter..

voor de rest iedere ochtend rond 7 uur ontbijten..alaaf... morgen de bergen in hobbelen..
had trouwens een heel verhaal... maar omdat de stroom na een half uur lang typen uitviel had ik het maar opgegeven..
een heel uitgebreid verhaal ben ik jullie nog schuldig.. ik ben op dit moment best moe.. mag ook wel na 5 dagen non stop onderweg zijn!

MAM! blaren heb ik al op mn voeten gehad.. VAN DE BIRCKIE´S! haha

zouden vanavond eigenlijk iets ontzettend spannends gaan doen maar heather, de reisleidster heeft t afgeblazen..wat eigenlijk ook wel logisch was...

dmv heel heel veel geld... konden we de bewaking omkopen van de ruines van palenque.. en dan snachts daar heen, normaliter is dat gesloten.. om allegeluiden uit de jungle te horen! er is daar nog een tempel waar de weg naar de graftombe begaanbaar is... de bewaking zou verlichting voor ons maken, fakkels ? haha, checken of er geen gevaarlije dingen zoals slangen aanwezig waren en dan zouden we de kelder, graftombe, van de normaal totaal afgesloten tempel in mogen gaan midden in de nacht.. uiteraard wel met gids! Indiana jones..tarzan..oeeehoeehoee..
aangezien dit toch niet helemaal verstandig is in mexico vanwege de abnormaal grote corruptheid..is de trip gecanceled..

foto´s gaat al helemaal niet lukken..dat doe ik wel als we in playa del sletje carmen zijn! haha..nog 17 dagen te gaan..heerlijk.. ik ga nu even chillen..en vanavond weer naar de feria, mexicanas checken.. haha..

dikke kus..!
Anoukos... trouwens die spaanse bingo doet t goed hier.. ik kan hier tellen als de beste.. cinqo..siisiii!

Koeszz!

ps..noukster aan het bier geraakt..vaak heb ik geen keuze..bier of limonade.. ja dough!
De lokale drankjes trekt mn maag nog niet helemaal..allemaal pikante shittos..!