Het was een Hopi leuke tijd,..! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anouk Meijers - WaarBenJij.nu Het was een Hopi leuke tijd,..! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anouk Meijers - WaarBenJij.nu

Het was een Hopi leuke tijd,..!

Door: Noukster natuurlijk!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

12 Januari 2007 | Nederland, Amsterdam

hey lieve mensen..!!

Hoe gaat het? Dit zal waarschijnlijk mijn laatste berichtje vanuit Curacao worden..!
Een raar idee..! Ik hoef strax geen verhaaltjes meer te schrijven..!

Heb het de afgelopen week super leuk gehad..! Zal wel weer aan mijn bericht af te lezen zijn ;)

Laten we beginnen bij vrijdag... toen kwam dj chuckie op mambo... en noukster was ziek...
dat was dan direct t minst leuke..!

Zaterrdag!!!
Hier in Salina.. heb je allemaal clubs... daar kom je normaal nooit.. alleen maar Locals eigenlijk..
we wilden (lotte jann en ik) dat allemaal wel eens meemaken.. Dus gaan met onze banaan.. (tico..)
Zoals ik al eens heb verteld is het hier 'hip' om eerst buiten te gaan hangen voordat je uitgaan..
Allemaal stoer op je auto hangen en naar voorbijgangers kijken..
Maar Jemig..! het was superdruk vanavond buiten.. ! (de club die we hebben gechecked was wel fien hoor..
maar buiten was het drukker..!)
Na een beetje field research kwamen we er al snel achter dat er vanavond 'fever' was... Iets met auto's en snel..
weetikveel.. nja.. zal wel...!
Na een uitgebreide uitleg gevraagd te hebben aan, henley, stanley en menley (?) mochten we hun pick up beklimmen..!
Zaten we dan als meisjes van het hollandse land.. op een antiliaanse pick up te wachten tot de 'fever' kwam..!
haha.. hebben ons kostelijk vermaakt..!! Daarna nog met de 3 dudes verder gaan feesten @ mambo..!
Was Hopi gezellig..!!

Zondag de wekker..... Puhuh.... Fuikdag..! Fuikfeest..! Feeeeest!! na een heleboel heen en weer gesjeez zaten de 4 dames in de tico (sharine, lot jan en me)
gewapend met een overladen koeltas..! Eenmaal de boot gevonden, ook direct de zee op gevaren..!!
Was wel erg heftig.. op de open zee.. golfjes en in n klein miezerig bootje zitten... totdat...

er wel n stuk of 8 dolfijnen naast onze boot om hoog sprongen..!! Ze vinden het leuk om met de boot mee te gaan.. dus ze zijn een stuk met ons mee gezwommen..!
Egt ZO gaaf... wilde dolfijnen..!! Whoeij.... flippers in t zoer..! (laten we welstellen.... flipper is GEEN wilde dolfijn..!)
Toen was mijn dag al helemaal DUSHI!!
Aaa.. en we kwamen aan in de baai...

*SUPER mooi baaitje..
*SUPER gave muziek
*SUPER stoer party vlot..
*SUPER veel boten..!

SUPER party-en dus..!! de koelbox een veilige plek gegeven.. Mn opblaasband opgepompt.. n flesje wijn gesjnapt..
en met lotte ze zee in gesprongen..!
Wij zouden die boten eens even gaan bekijken..!
Nog een boot bezichtigd.. whiskey sprite (?) genuttigd.. en broodjes met vreemde kip aangeboden gekregen...
toen was het wel weer tijd om verder te zwemmen..!

Niet normaal gekkenhuis was het.. hele bandjes op jachten..! BBq-es op de boten.. en vreten en zuipen maar... Ja ze kunnen er hier wat van..!!
Daarna nog verder geparty-ed op de party boot und der Hans ;) Was misschien wel de fienste party die ik hier heb gehad..!!

Eenmaal op het vaste land naar een restaurantje gegaan.. Maar omdat noukster zich niet 100% voelde hebben we het eten maar in laten pakken..

en toen was het weer -potderdikkeme- maandag!!!

Half 5... Wekker... Dubbele kater.. voedselvergifting.. en op naar bonaire..!!

Viihaa..!! Eenmaal bij de gate aangekomen hebben Janneke en ik ons laten inchecken door de plaatselijke poetsvrouw..!
En toen stonden we naast onze airplane..!
Flying doctors feelings..!! er pasten 8 mensen in..!!!
En Noukster mocht naast de piloot.. ik was dus eigenlijk n soort van Co-piloot ;)
Pff..was blij dat we eindelijk met dat ding in de lucht zaten..! Ram fien uitzicht, omdat je niet zo hoogt vliegt..!
En na 20 minuten landen we op Flamingo Airport..!! Roze..! Kwart over 7 stonden we dan op Bonaire !!

We bedachten dat het eigenlijk wel handig was om een autotje te hebben.. dus zijn we alle airport hokjes als schooiers afgegaan
opzoek naar de goedkoopste..

En toen hadden we n pick up!! Whooeehoee.. 2 chick in a pick up... Die we vervolgens niet mochten meenemen omdat die meid dacht dat we wel
23 waren..terwijl we dat nog niet zijn.. uhuh..!

taxi gezocht..! broertje eugenia zou ons met zijn gepimte rooie lakleren taxi wel even naar ons hotelletje brengen..!
na 5 min. waren we daar dan ook al..!
Oud klooster.. schattig gemaakt...
konden direct onze kamer in.. (zonder badkamer..!)
We hadden een grote mooie kamer... 3 bedden... dakterras..hoezo nou cheap hotel? fien gek!

na een beetje kralendijk (hoofdstad bonaire..) verkend te hebben met de voetjes, besloten we een bezoekje te brengen aan klein bonaire..
net zoals klein curacao een onbewoond eilandje.. 1.5 km van bonaire af.. je kunt t gewoon zien liggen..
Terwijl we op onze Captain Mike zaten te wachten drankjes genuttigd op de pier.. en bij aankomst van onze captain direct zijn boot besprongen..
Strand here we come..! en terwijl we weg vaarden (voeren?) kwam er een gillend vrouwke de pier op en af gerend..
we hadden nog niet onze drankjes betaald..! hahaha... Hele pier zat vol.. *Shame * Shame*..
Voor ons bootje nog een schildpad op zien duiken..!! en het eilandje was keischatiig.. super rustig.. en je kon er heel mooi langs het rif snorkelen..!

Noukster was ondertussen gelukkig al in bezit van norit.. 50 leek me wel genoeg.. tot ik hoorde dat je er 27 per dag mocht... ?!
captain mike is ons ook weer mooi op komen halen..en het vrouwtje stond ons al op de pier op te wachten...

nog even souvenirs geshopt..

die avond lekker gaan uiteten bij een de duur restaurant waar zo heel veel bestek naast elkaar ligt...

maar je bent dan ook ma 1 keer op bonaire...

dag erna toch nog via via een pick up kunnen huren..!!!

egt fien..! daarna zijn we doorgereden naar het kayakken.. zouden gaan kayakken door mangrove bossen..!

zijn van die wouden/bossen die groeien in het water.. was super mooi.. hebben echt GENOTEN!!

zoiets zie je normaal alleen op tv..!!

Nadat we alle hoeken bos uitgekamd hadden, zijn we in de pick up gesprongen opweg naar het zuiden van het eiland..!!

Onderweg kwamen we Lac Bay tegen, een super grote baai waar het water zo blauw is dat het pijn doet aan je ogen..!!

Allemaal windsurfdudes daar..! lekker broodje gegeten met onze voetjes in het witte zand..!

Met een vol buikje verder gaan crossen... en we kwamen serieus geen huis/mens tegen opweg naar het zuiden... we hebben slavenhuisjes gezien,

de zuidkust, en bergen zout van wel 50 meter hoog... Net sneeuw..! het water waar ze het zout al uit hadden gehaald, was paars..!

Na de zuidkust verkent te hebben zijn we de noordkant gaan verkennen..! een stuk ruiger als de zuidkant maar zeker niet minder mooi...

nog ezels en flamingo's tegengekomen..!

Na deze dag waren we echt helemaal doodop... en lagen we al vroeg te slapen..!!

Woensdag nog even Kralendijk leeggekocht..!

En smiddags weer op het vliegtuig.. had een supergrote schelp meegenomen.. maar die moest ik toch afgeven bij de douane meneer....

heb met argumenten gegooid maar het mocht niet helpen..

En toen stonden we alweer op Curacao..!!

Naar huis geraced.. om AL mijn spullen in te pakken.. en geloof me.. het waren er wat... ging met 6 bergen de Tico in!

Alles bij het huisje van papa en mama afgezet en toen richting hato om ze te gaan halen..!

Heerlijk om ze weer bij me te hebben..! en Heeeerlijk dat ik ze niet meer alleen terug laat gaan... Ik ga strax gewoon met ze mee..!

Mijn Stage heb ik nu afgerond.. Alles was OK!! En met GOED beoordeeld..

Dus ik ga zo lekker vakantie vieren als n malle..!!

De 21ste zal ik om 20.20 local time in het vliegtuig stappen..!

Mensen.. tot de 22ste..! 10.35 land ik op Schiphol met pap en mam, en Jan en haar Paps..

Be there ;)

Dikke Kus.. Uit Curacao..!

Ps...Laat n berichtje achter als je mn verhaaltje leest....

Vind ik altijd leuk ... :D

Foto's zijn er deze keer helaas niet..
Laat wel weten wanneer wel.. want ze zijn zo leuk :)!

Kus!

• 12 Januari 2007 - 17:08

P.atrick:

hahahaha......super!!
    tot sjnel!

trouwens is best koud hier :s pff.....

kusjes..

• 12 Januari 2007 - 17:18

LinDaa:

Heej NoukSterr..

Zo te lezen heb je een super tijd gehad op Bonaire! :D
    Geniet van je laatste vrije dagen daar met je ouders.. Nu heb je echt vakantie ;)
    Have FuNn! Ik zie je in het Koude NL weer!!
    KuSs LinDaa

• 12 Januari 2007 - 18:37

LiZ:

tOt snel..!!
    See you at bOxtelos 84.. the place to B..
    kuSje..

• 12 Januari 2007 - 19:58

Cliff:

Geniet die paar dagen nog even en een goede reis terug naar dit landje. Zo koud is het trouwens niet hier. Kun je nog eventjes wennen.. ;P Grtz

• 12 Januari 2007 - 20:00

Aniek:

Hey Anouk, Aniek hier.. Wil even zeggen dat ik de afgelopen tijd al je avontuurlijke verhalen gevolgd heb! super leuk! Fijn dat je het daar leuk hebt gehad.. weet je al iets over je volgende stage? zal vast en zeker ook leuk worden maar helemaal wegvallen tegenover de tijd die je hebt meegemaakt. hihi.. meid ik zie je snel weer. groetjes aniek

• 14 Januari 2007 - 14:48

Sannae:

hey meid ik ben ondertusse bevalle 4 jan is het gebeurt de bevallibng duurde 14 uur ingeknipt hevige pijnen maar toen ik hem in mijn armen kreeg was ik alles vergeten zijn naam is daimen !!!!! hoe gaat het met je!!!!
    maja doe rustig haha xxxxx sannae

• 15 Januari 2007 - 05:50

hey noukster...
    ja zit t er indd bijna op voor je..je hebt er un super tijd gehad die je egt niet zult vergeten..
    hier thuis gaat alles ook goed..
    dikkekus enne tot over een weekje..:-D

• 16 Januari 2007 - 23:00

Marlou:

Jooooooooo fien!!!! net nog even voor het slapen gaan je verhaaltje gelezen!! uber chill wa :) haha nou have en de groetjes aan papa en mama van mij :D Kusjee

• 18 Januari 2007 - 15:23

Milou:

haaaaj sjeeet...nog maa 4 dgn en dan kan k je weer knuffelen..SUPER TOCH!! geniet nog maar even...hier zijn hevige rukwinden...;-)

• 18 Januari 2007 - 19:04

Steph:

Yes..jullie komen ook bijna thuis! Ben ik niet meer de enige ;)!

Tot snel een keer he :D! We gaan elkaar zekerrr vaker zien!!

Ayo dushi!

Kus Steph

• 20 Januari 2007 - 18:53

joehoeee...
    nog ma 2dagjes enne dan kunnen we weer knuffelen heb een dikke verrassing voor jullie..;-)

kussies

• 21 Januari 2007 - 18:24

Milou :

haj lieverd...
    vandaag neem je afscheid van curacao..zal toch wel even slikken zijn..
    maar wij zullen je hier morge goed verwennen
    dikkekus

• 22 Januari 2007 - 06:35